Épouvanteur-France : Le Forum de discussion
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.


Le Forum de discussion francophone lié au site Épouvanteur-France pour la série de l'Épouvanteur, son auteur, le film ...
 
AccueilAccueil  WebsiteWebsite  Dernières imagesDernières images  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  ConnexionConnexion  
Le Deal du moment :
Jeux, jouets et Lego : le deuxième à ...
Voir le deal

 

 Message de Joe

Aller en bas 
3 participants
AuteurMessage
|> Lord Fotombre <|
Vivent les patates
Vivent les patates
|> Lord Fotombre <|


Messages : 2746
Date d'inscription : 02/04/2010
Age : 29

Message de Joe Empty
MessageSujet: Message de Joe   Message de Joe Icon_minitimeJeu 20 Jan - 10:35

Hey !
A l'instar d'Aseriys, j'ai aussi reçu un message de Joe, non pas pour mon anniv' mais pour le nouvel an, un peu en retard c'est vrai ! Mais c'est l'intention qui compte comme on dit ^^

Dear Malo

2010 was a great year but it flew by. There were many highlights including a lot of writing, travel and events. I enjoyed writing (and finishing) ‘The Spook’s Destiny’ which will be published in June 2011 in the UK.
Other highlights were the visits to New Zealand and Australia to promote the Spook’s books in those countries. I actually celebrated New Year 2010 in Auckland. In England, in addition to the writing, I spent two intense months (June and October) talking to school, bookshop and library audiences, working six days a week (bookshops like you to do events on Saturdays when there are usually lots of customers). I made lots of visits to Waterstone’s shops, all over Lancashire and beyond. I can’t pick out my favourite shops but they know who they are; I go there every year to sign – sometimes more than once. Then, of course, there are the local independent bookshops who arrange lots of school visits for me: Pritchards of Formby, Silverdell of Kirkham and the Corner Bookshop, Garstang.

I was particularly pleased by the October publication of ‘The Spook’s Bestiary’. It spent quite a few years in development and was made really special by the drawings of the artist, Yulek Heller. I think it’s a great companion to the series and hope it will be available for years to come!

I was also very pleased to see the launch and further development of my own website (www.spooksworld.co.uk) to run alongside the official Random House site (www.spooksbooks.com). I have really enjoyed answering the questions sent via the website – some of them have given me good ideas for future stories and we had great responses to the competitions. We are continuing to develop the website so watch for some changes to spooksworld in February.

What have I missed the most this year? The answer has to be the Borders Bookshop in Deepdale, Preston (the chain went into administration on 26th Nov 2009). I have many happy memories of doing events there. Members of staff were very enthusiastic and proactive, actively encouraging writers to talk to school groups in the shop. It is sad that so many good booksellers lost their jobs; the good news is that some of them are back working with books again.


My hopes for 2011!



It would be great to get the film made but I’m not holding my breath!

I’m looking forward to visiting New Zealand and Australia again in the Spring.

I’ve not been to the USA on tour for almost three years now and feel overdue a visit. I’d also like to go back to France and Romania at some point. One new country I’d particularly to see is Brazil. The books seem to be doing quite well there and I get a lot of emails from Brazilian readers. Japan is also another country on my wish-list!

As for the books, I am really looking forward to seeing ‘The Spook’s Stories: Grimalkin’ published in October. I’ve just finished the first draft and it was fun to write. I am also in the early stages of writing Spook’s Nine and I have a really good feeling about it – it’s going well. We are back in the County but the threat is from overseas. The word ‘strigoi’ comes to mind ....


Best wishes,

Joseph Delaney.




En passant au traducteur un coup, vous comprendrez le principal or ... Et là Aseriys ça te concerne : l'auteur parle d'un "Spook's Stories : Grimalkin" ... Alors mais putain c'est quoi ce truc ?! Est-ce que c'est le nouveau nom de The Spook's Stories : Witches, ou autre chose ? Je pige plus rieeeeeen aideee moiiii
Revenir en haut Aller en bas
http://epouvanteur-france.e-monsite.fr
Aseriys
Webmaster du site
Webmaster du site
Aseriys


Messages : 654
Date d'inscription : 19/08/2010

Message de Joe Empty
MessageSujet: Re: Message de Joe   Message de Joe Icon_minitimeVen 21 Jan - 6:16

Oui je l'ai reçu aussi.
Spook's Stories: Witches est un livre composé de 5 nouvelles racontant chacune une histoire à propos d'une sorcière, que ce soit Alice, Grimalkin, ou une autre.
Spook's Stories: Grimalkin C'est le livre dont j'ai parlé dans le forum tomes en prévision, et qui lui ne parlera que de Grimalkin. ;)
Revenir en haut Aller en bas
|> Lord Fotombre <|
Vivent les patates
Vivent les patates
|> Lord Fotombre <|


Messages : 2746
Date d'inscription : 02/04/2010
Age : 29

Message de Joe Empty
MessageSujet: Re: Message de Joe   Message de Joe Icon_minitimeVen 21 Jan - 6:30

Je commence tout juste à piger ...
Et la Destinée de l'Épouvanteur dans tout ça ? C'est aussi un autre livre qui parle de Grimalkin, mais qui lui est le 8ème tome c'est ça -_-' ?
Revenir en haut Aller en bas
http://epouvanteur-france.e-monsite.fr
Aseriys
Webmaster du site
Webmaster du site
Aseriys


Messages : 654
Date d'inscription : 19/08/2010

Message de Joe Empty
MessageSujet: Re: Message de Joe   Message de Joe Icon_minitimeSam 22 Jan - 2:31

La Destin de l'Épouvanteur sera un tome tout ce qu'il y a de plus normal et ce sera le huitième c'est tout. :p
Pourquoi parlerait-il de Grimalkin ?
Revenir en haut Aller en bas
|> Lord Fotombre <|
Vivent les patates
Vivent les patates
|> Lord Fotombre <|


Messages : 2746
Date d'inscription : 02/04/2010
Age : 29

Message de Joe Empty
MessageSujet: Re: Message de Joe   Message de Joe Icon_minitimeSam 22 Jan - 3:07

Je sais pas c'est ce qu'il avait marqué l'auteur sur spookworld mais je confond touuuut ><
Revenir en haut Aller en bas
http://epouvanteur-france.e-monsite.fr
XxX_Hunter-Alex_XxX
Fantôme nv. 5
Fantôme nv. 5
XxX_Hunter-Alex_XxX


Messages : 124
Date d'inscription : 06/05/2010
Age : 25

Message de Joe Empty
MessageSujet: Re: Message de Joe   Message de Joe Icon_minitimeDim 23 Jan - 0:01

Whaaa j'ai un peu compris en traduisant sur Lexilogos, Donc le 8eme tome s'appellera "La destinée de L'épouvanteur" Très content Grand merci a toi Fot' pour la nouvelle Clin d\'oeil
Revenir en haut Aller en bas
|> Lord Fotombre <|
Vivent les patates
Vivent les patates
|> Lord Fotombre <|


Messages : 2746
Date d'inscription : 02/04/2010
Age : 29

Message de Joe Empty
MessageSujet: Re: Message de Joe   Message de Joe Icon_minitimeDim 23 Jan - 0:56

Ca on le savait depuis longtemps ^^
Je te conseille Google Traducteur pour le traduction en ligne, c'est le meilleur sincèrement.
Revenir en haut Aller en bas
http://epouvanteur-france.e-monsite.fr
Contenu sponsorisé





Message de Joe Empty
MessageSujet: Re: Message de Joe   Message de Joe Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Message de Joe
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Ceci est le 5000ème message
» Ceci est le 3000ème message

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Épouvanteur-France : Le Forum de discussion :: L'univers de la série :: La série en général-
Sauter vers: